sobota 19. února 2011

Elita & plebs

"Propast mezi elitou, která si stahuje a titulkuje aktuální seriály z vyspělého zahraničí, a plebsem, odkázaným na televizí šířený odpad z rozvojového světa, se opět rozevřela o něco více." (Nový prostor, 369).

Tenhle výrok mě pobavil a zároveň s ním hluboce souhlasím (ano, já patřím k té elitě :-) Na druhou stranu si říkám, že jak autor fejetonu/výroku, tak já nevlastníme televizi, takže náš pohled může být zkreslený.

Musím se přiznat, že můj mediální obzor je značně omezený - pravidelně čtu pouze Respekt a Hospodářské noviny. Ale i tak ke mně dorazilo, že televize Nova nasadila do hlavního vysílacího času těžký kalibr - tureckou telenovelu (prý už to zase přesunula).

Patřím ke Generaci X (v Česku oblíbený termín Husákovy děti mě nechává chladným - sorry, já jsem Michala Davida (fuj!) neposlouchal), která by měla pomalu "přicházet k válu". Nějak nechápu, proč to veřejný prostor nerespektuje/nereflektuje. Na druhou stranu si říkám, dobře nám (= jim) tak. Až to tady bude k nevydržení, odejdu do Anglie. Nebo do lesů, jako Thoreau.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.