pondělí 7. února 2011

Stále dávat blues...

Dnes jsem si v novinách přečetl smutnou zprávu - zemřel irský kytarista Gary Moore. Krásný "skleněný" tón jeho kytary už bude znít jenom z desek.

Garyho jsem potkal ještě jako teenager, když tehdy aktuálně vyšla jeho sólová deska Wild Frontier a ačkoliv jsem ji už dlouho neslyšel, dodnes si pamatuji keltskou vypalovačku Over the Hills and Far Away a instrumentálku The Loner.

Gary se mi pak na čas ztratil z očí, abychom se znovu po letech potkali, oba již jako staří bluesmani :-) Jeho deska Still Got the Blues patří k mým nejoblíbenějším a představuje esenci Garyho kytarové krásy.

Paradoxně nejpozději jsem se dostal ke Garyho ranější tvorbě. Ano, Thin Lizzy. A zároveň Garyho sólová deska Back on the Streets, kde mu Phil Lynott jako host nazpíval fenomenální baladu Parisienne Walkways.

Gary už je v bluesovém nebi, pokoj jeho duši.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.